منتدي مدارس خضير الخاصة
اهلا ومرحبا بكم في منتدي مدارس خضير الخاصة
منتدي مدارس خضير الخاصة
اهلا ومرحبا بكم في منتدي مدارس خضير الخاصة
منتدي مدارس خضير الخاصة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةمدارس خضير الخاأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 For Akram (poetry for T.S Eliot)

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
1 Mr.Muhammed Saber
.
.
avatar


ذكر
عدد الرسائل : 8
العمر : 43
العمل/الترفيه : teacher
عدد النقاط : 18
تاريخ التسجيل : 16/03/2009

For Akram (poetry for T.S Eliot) Empty
مُساهمةموضوع: For Akram (poetry for T.S Eliot)   For Akram (poetry for T.S Eliot) Icon_minitimeالإثنين مارس 30, 2009 9:28 am

T.S. Eliot, “Four Quartets”http://ifile.it/7ndv2mw
Part II: East Coker
I
In my beginning is my end. In succession
Houses rise and fall, crumble, are extended,
Are removed, destroyed, restored, or in their place
Is an open field, or a factory, or a by-pass.
Old stone to new building, old timber to new fires,
Old fires to ashes, and ashes to the earth
Which is already flesh, fur and faeces,
Bone of man and beast, cornstalk and leaf.
Houses live and die: there is a time for building
And a time for living and for generation
And a time for the wind to break the loosened pane
And to shake the wainscot where the field-mouse trots
And to shake the tattered arras woven with a silent motto.
In my beginning is my end. Now the light falls
Across the open field, leaving the deep lane
Shuttered with branches, dark in the afternoon,
Where you lean against a bank while a van passes,
And the deep lane insists on the direction
Into the village, in the electric heat
Hypnotised. In a warm haze the sultry light
Is absorbed, not refracted, by grey stone.
The dahlias sleep in the empty silence.

Wait for the early owl .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
For Akram (poetry for T.S Eliot)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي مدارس خضير الخاصة :: 
المرحلة الاعدادية
 :: الصف الثاني الاعدادي
-
انتقل الى: